click it for you,me and us!

Secure your user name now!

ala chocoholic

Sunday, February 22, 2009

Secara rasminya,saya memang dikenali sebagai seorang chocoholic. Saya memang tidak boleh duduk senang untuk sehari tanpa coklat.Rasanya coklat itu sudah jadi drug pada saya.Bila saya menangis pun,saya selalu mencari coklat.Saya pun tidak tahu manalah hadirnya tabiat suka makan coklat.
Saya tidak takut pada coklat sepertimana kebanyakkan perempuan di dunia yang fana` ini.Bilangnya:

I takut gemuk la.I takut ada jerawat nanti.I takut bla bla I tak suka kalau I jadi debab.


Hekleh.Takutlah sangat.Tahukah anda bahawa hakikat coklat itu memberikan perangsang yang baik untuk otak.Sebelum masuk ke dewan peperiksaan,saya akan makan coklat.Satu kajian yg dijalankn di Universiti Pittsburgh, AS mndapati coklat bukanlah penyebab migrain sprti tanggapan sesetengah org.Malah coklat mngndungi bahan seperti ubat penenang yg membuatkn kita rasa gembira.smile :DD

Fakta sihat tntang Coklat!yeppii..
~Coklat mngndungi bahan anti-oksidan cetechin yg serupa dgn TEH yg mampu melindungi kimia dlm tubuh drpd mmbinasakn sel-sel kita.
~Mengaitkan makan coklat dgn kemunculan jerawat adlh 'kepercayaan' karut krn tidak ada kajian mmbuktikan tanggapan trsebut.
~Para Saintis American Association bla bla bla(AAAS) mndapat bukti awal bhw koko atau lain2 jenis coklat boleh menurunkan paras tekanan darah tinggi,melancarkn pengaliran darah dan membuatkan jantung sihat.

Maka,jomlah mamam coklat.Tuhan tidak menciptakn sesuatu tanpa khasiat tahu.Kulit muka saya okai je dengan coklat.Tak kecoh pun.

Selalunya coklat bar paling murah saya selalu beli ialah £0.20 di Somerfield,Lampeter.
Cerita pasal Lampeter,hari itu saya menziarahi kaum-kaum Melayu Lampeterian.Rumah Auntie Naha,Rumah auntie Arena dan juga rumah auntie Ena.Terima kasih atas layanan yang baik sekali.
Hari ini pula,saya didatangi Melayu Lampeterian.Terima kasih atas kunjungan.Datanglah lagi ke teratak Alexandra kami.

العلم بالتعلم والحلم بالتحلم ومن يتحر الخير يعطه ومن يتوق الشر يوقه (رواه الخطيب وحسنه الالبناني)

Ertinya : Ilmu dengan pembelajaran, kesantunan dengan latihan, barangsiapa yang mencari kebaikan akan diberi, dan yang mengidamkan keburukan akan terjebak (riwayat Al-Khatib, Albani : Hasan)


Coklat pun satu subjek dalam kehidupan!

1 comments:

UnGu VioLet said...

laaa.. tak bgtahu kak mar pun yer ade blog baru nie.. ;) anyway, cantik!!! kak mar suke!!