click it for you,me and us!

Secure your user name now!

Bila Valentine

Friday, February 13, 2009


Hari ini hari terakhir.Half term.Yahoo.Cuti sekolah lagi.Asyik-asyik cuti sekolah sahaja orang putih inikan?Tapi,seronok tahu tidak? Bila cuti sekolah,sayalah budak paling rajin nak buat homework.Hari ini saya kecewa dengan artcoursework saya.Saya tidak suka untuk kecewa.Tapi,ibu dan ayah sayalah yang memujuk semula saya. Saya tidak suka untuk putus asa.Saya bukan begitu manusiannya.Saya percayakan diri saya.


1.Esok Valentine Day.Saya tidak menyambutnya.Saya Muslim.Saya raikan cinta dan kasih sayang saya secara UNIVERSAL seperti mana dianjurkan dalam Islam.Saya sukakan cinta dan sayang itu dihargai setiap waktu.Setakat ini,saya tidak jumpa lagi mana-mana manusia yang setaraf kasih sayang ibu dan ayah saya.Saya pula tidak setaraf kasih sayangnya dengan mereka.


2.Hari ini, saya dapat strawberry bersalutkan coklat dari kawan Mexico saya,Diana.Saya hargai sebab saya ini seorang chocoholic.Saya penggila coklat.Saya akan makan banyak coklat bila saya emo.Saya makan coklat hari-hari.Tapi,saya tidaklah gemuk dengan coklat.Saya tahu,ibu bimbang,kalau saya gemuk macam teddybear saya itulah.


3.Dalam Islam,kasih sayang itu mulia.Sejarah Valentine adalah sejarah paderi yang dibunuh di Rome.Kenapa perlu kita sambut seorang paderi? Sedangkan kita ini ummat Islam.

Pengakhiran
"Cintailah saudara seislam seperti kamu mencintai dirimu sendiri." (Riwayat Bukhari).

4 comments:

CikguZue said...

betul tu.No valentine's day.

iye iye ingatkan ada nasi beriani najihah...hehehe...

amu mejie said...

salam cik dora-dora a.k.a cik koko....nasi2..lapo.....

Gadis Reformasi said...

hahaha.
esok esok
ada nasi
datang rumah
;pp

Gadis Reformasi said...

hekleh
gi la kedai mamak
syebok jew kat sni
weks
;pp